Literatura za kraj ljeta

Večeras vas zabavljaju muzičari koji piju albu...Image via Wikipedia

Sredina kolovoza se pomalo primiče, a s njome i polako završava ljetna letargija. Tko se prijavio na Seedcamp prijavio se (ili se jako požurite, imate još manje od sat i pol, a i to samo zahvaljujući vremenskoj razlici u odnosu na London), a nadam se da će oni među vama koji budu pozvani na razgovor 3. rujna o tome obavijestiti nas ostale putem komentara na ovom siteu.

U svakom slučaju, s rujnom ponovo počinju intenzivne poslovne aktivnosti, a one koji rade na nekom startupu — čak i ako nisu prošli na Seedcampu — očekuje dosta prilika i zanimljivih situacija, o čemu ćemo uskoro pisati ovdje, stoga nas pratite!

A u međuvremenu, kako biste se lakše uhodali u aktivnosti koje vas očekuju, evo nekoliko preporuka korisne literature, kako online tako i offline.

Neumorni Seth Godin danas je na svom blogu objavio post pod intrigantnim naslovom The secret of the web (hint: it’s a virtue). Post nije dugačak, svakako ga pročitajte, ali ključna rečenica koju svaki startup treba imati na umu i držati je na zidu ispisanu na 250 točaka glasi:

It still takes ten years to become a success, web or no web.

Prije par dana je i Paul Graham (koji se nakon par filozofskih izleta ponovo vratio temama poduzetništva i pratičnim savjetima startupima) objavio odličan članak naslovljen A Fundraising Survival Guide. Kao i drugi njegovi najbolji članci, i ovaj je ispunjen brojnim praktičnim savjetima i sugestijama oko pronalaženja investicije za vaš projekt. Teme kojih se dotiče su bootstrapping, očekivanja osnivača, prioriteti prilikom traženja investicija, te vrlo iskreni uvidi u način funkcioniranja poslovnih anđela i venture kapitalista. Ponovo, ključna rečenica koju treba ponavljati bez prestanka glasi:

Raising money is hard.

A za kontrast ovim najsvježijim tekstovima, upravo čitam jedno nešto starije, no fantastično štivo. Knjiga High Tech Start Up autora Johna L. Nesheima izvorno je objavljena 1999. a nadopunjena 2000. godine — dakle neposredno prije nego li je puknuo dotcom bubble — no mnogi njeni savjeti vrlo su aktualni; osobno bih čak rekao da upravo posljednjih godina imamo situaciju kakvu je Nesheim predviđao u vrijeme kad je knjiga napisana. Ako ste čitali Founders at Work, ova knjiga je u odnosu na nju kao što bi neka povijesna analiza Vijetnamskog rata bila u odnosu na Apokalipsu danas. Dok potonja knjiga prenosi osobna iskustva osnivača startupa, Nesheim je također razgovarao s osnivačima i CEO-ima brojnih tehnoloških tvrtki nastalih u posljednje dvije dekate prošlog stoljeća, no on je te podatke znanstveno analizirao i iz njih izvukao konkretne savjete na teme pronalaženja kvalitetnog tima, dobivanja investicija itd. Naravno, knjiga ima snažan naglasak na SAD i posebice Silicijsku dolinu, pa slobodno možete preskočiti savjete o vrsti korporacije i slične teme, no ono što ostaje više je nego korisno i zanimljivo.

A kad sam već izvukao poante prethodnih štiva, ovdje ću samo navesti tri riječi o kojima Nesheim tupi i ponavlja kao najvažnije za svaki startup, a posebice onaj koji traži venture kapital:

Sustainable competitive advantage.

Edit: Izgleda da su zadnjih dana svi navalili davati savjete startupima, pa tako možete pročitati što o toj temi kažu ReadWriteWeb te AngelBlog.

Edit 2: A sad im se pridružio i SitePoint.

P.S. Sliku uz ovaj članak mi je iz nekog razloga ponudio Zemanta plug-in, a meni se dopala.

Reblog this post

3 thoughts on “Literatura za kraj ljeta”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *