Dvije liste za startupe

U pripremi za ovaj site već neko vrijeme stoji članak o mogućim ishodima startupa. Iako će se članak fokusirati na moguće varijante uspješnog ishoda, ne smijemo zaboraviti i na onaj najmanje poželjan ishod, a to je neuspjeh. David Feinleib iz investicijske tvrtke Mohr Davidow Ventures na svom se siteu zapitao Why Startups Fail, te odmah daje jasan odgovor: startupi propadaju jer im ponestane novca.

Ovaj naizgled jednostavan odgovor ustvari krije čitav niz pravih razloga koji su doveli do nestašice novca, a koji ustvari predstavljaju klopke na koje svaki startup treba paziti. Ovdje ću samo nabrojati te razloge, a za detalje i objašnjenja svakako pročitajte Davidov članak. Dakle, startupi propadaju jer:

  1. Troše previše na marketing i prodaju prije nego su spremni na to.
  2. Tržište napreduje brže nego što startup to može pratiti.
  3. Ne postoji Poduzetnik (s velikim “P”).
  4. Tržište se presporo razvija.
  5. Posao je rizičan.

A za one koji tek počinju i još su daleko od konačnog ishoda — uspješnog ili ne — Jay Parkhill na GigaOmu navodi deset nužnih termina koje treba znati kad od venture fonda dobijete tzv. term sheet, odnosno inicijalnu ponudu za investiciju s detaljima koliko se ulaže, koliki postotak ide njima itd.

One thought on “Dvije liste za startupe”

  1. sjajan tekst od Davida Feinleiba baš čitam…ovo je ključna rečenica koju trebaju zapamtiti svi oni koji se upustaju u poduzetnistvo….” A lot people have good ideas and some are even able to execute on them. But rare is the man or woman who can take an idea and transform it into a sharply defined product and then sell it to top-level prospective hires, investors and customers. “

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *