Think small

Svima je poznata filozofija “think big”, koja ukratko govori da treba imati grandiozne ciljeve i planove, pa ako ih ostvarite samo djelomično ostvarit ćete više nego da ste krenuli sa skromnim ciljevima.

Greška te filozofije leži u tome što promatra uspjeh kao planinu, s jasno definiranim vrhom i zadanom visinom, pa ako se i ne uspijete uspeti na Mont Everest, onaj hrbat na 7000 metara je sasvim dobar rezultat. Međutim, posebice u poduzetništvu, uspjeh najčešće nema definitivan i isključiv oblik — uspjeh se sastoji od svakodnevnih aktivnosti koje, jedna po jedna, doprinose napretku i uspješnosti biznisa.

Recimo da ste si zadali plan da ćete u dvije godine doseći mjesečni prihod od recimo sto tisuća eura — što ćete napraviti kada to dosegnete — zatvoriti tvrtku? Ili ćete nastaviti poslovati kao i dotad, oblikujući nove ciljeve i planove?

Kod Web aplikacija (i softvera općenito), najveća je greška osmisliti vaše idealno rješenje i onda raditi na njemu mjesecima i godinama. Andrej spominje knjigu Dreaming in Code koja opisuje jedan takav projekt koji je neslavno završio, a navodi i citat Linusa Torvaldsa kojeg moram ovdje prenijeti:

Nobody should start to undertake a large project, because you’ll just overdesign. So start small and think about the details. Don’t think about some big picture and fancy design.

Stoga, okrenite ovu filozofiju naglavce i recite sami sebi: think small. Umjesto veličanstvenog popisa mogućnosti koje želite ugraditi u svoju aplikaciju, pitajte se: “koji je najmanji set mogućnosti koji mogu izbaciti na tržište a da moji korisnici od toga imaju koristi?” Možda vaši konkurenti imaju više mogućnosti; ali možda polovicu njih nitko ne koristi. To možete otkriti samo tako da se pokrenete, steknete korisnike, i onda osluškujete što vam imaju za reći. Venture kapitalist David Cohen opisuje jedan takav scenarij iz stvarnog života:

In my first company, we had a pretty good theory. Our theory was “ambulances need to be dispatched, and people shouldn’t have to pay a million dollars and use the crappy software that’s out there today to solve that problem effectively.” It turned out that we were right. We built a better product for a fraction of the cost. But then we grew. Our customers told us that this was not enough. They wanted us to solve their billing, employee scheduling, accounting, mobile data, and paramedic data collection problems too. So we did. Now they’re telling that company that they dispatch fire trucks too. And the company is listening. Could I, as a founder of this company, have envisioned the perfect product suite for the company’s customers of today? No way. I hardly recognize it.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *